Mission accomplished!

  • dsc_0444
  • dsc_0452
  • dsc_0457
  • dsc_0459
  • dsc_0470
  • dsc_0479
  • dsc_0482
  • dsc_0501
  • dsc_0503
  • dsc_0509
  • dsc_0511
  • dsc_0525
  • dsc_0530

Afdeling Kust gaf ons de opdracht een idee uit te werken voor een infomoment over kustveiligheid. Bedoeling was om de nieuwe kustburgemeesters, schepenen en gemeenteraadsleden van de kustgemeenten te informeren over de gevaren van de zee en de maatregelen die ze kunnen treffen om zich daartegen te beschermen.

Zo’n infomoment bestaat meestal uit een aaneenschakeling van ietwat saaie presentaties waarbij de aandacht bij het publiek vrij snel verslapt. We kregen dan ook het idee om een quiz te organiseren waarbij we de lokale politici van de kustgemeenten eerst wilden testen op hun kennis over de zee en kustveiligheid. Op die manier werden de aanwezigen verplicht om na te denken over het thema van de avond.

Met de zogenoemde ‘droogste quiz’ wilden we ietwat ‘droge’ materie toch op een ludieke manier onder de aandacht brengen. De kustgemeente die het meest wist over de gevaren van de zee werd die avond uitgeroepen tot de ‘droogste kustgemeente’. De andere gemeentes kregen ‘figuurlijk’ natte voeten. Na de quiz volgde er alsnog een beknopt panelgesprek met experts van Afdeling Kust waarbij we dieper ingingen op de thema’s die eerder in de quiz aan bod kwamen. De formule leek te werken: door de quiz was iedereen voldoende getriggerd om zijn hersenen te pijnigen op zoek naar het juiste antwoord. De perfecte voorzet om aandachtig te luisteren tijdens het panelgesprek.

Onze klant was meteen gewonnen voor dit idee. Terwijl de art director zich boog over de look & feel van ‘de droogste quiz’, dachten we na hoe we die quiz nu op poten konden zetten. We zochten naar een professionele partner en vonden die in Quizconcept. Al snel leken zij de geknipte partner met de juiste aanpak om dit concept tot een goed einde te brengen. Het thema van de avond betrof uiteraard zeer specifieke materie en dus moest er toch één en ander op maat worden uitgewerkt. Ook moest er rekening worden gehouden met de vormgeving door ons bureau uitgewerkt.

Quizconcept stelde zich echter heel flexibel op en dacht mee over de verdere uitwerking. De samenwerking verliep bijzonder vlot, zowel bij de voorbereiding als op de avond zelf. Het enthousiasme van de charmante quizmaster werkte aanstekelijk en zorgde voor de nodige ambiance in de zaal. Ook Vlaams minister Hilde Crevits, die het infomoment bijwoonde, zag dat het goed was. De reacties van de aanwezige politici spraken voor zich : “Eindelijk eens geen saaie uiteenzettingen waarbij je in slaap valt of naar de smartphone grijpt!”

Mission accomplished!

"Lien Depoorter, Relationship Marketing"

Referentie details

Categorieën: 
Votingsysteem
Datum: 
maandag, 11 maart, 2013
Locatie: 
Brugge